MV :  https://youtu.be/UfbnNIDe7k8

這首好像比較冷門,但也是很好聽的歌
MV跟這首歌也搭配得很好,色調很美
Winona Oak在拍這部MV的時候還感冒了哈哈

她 :I’m happy it turned out so fucking great, it’s worth it
     我很開心最後成果 fucking 好,值得了!

這邊收錄了Winona Oak在訪談時說這首歌的靈感來源:

I actually based the song on a dream that I had.
這首歌是根據我做的一個夢寫出 
I had a dream where I could hear a piano playing up above the clouds. 
我做了一個夢,夢裡我聽到雲上有一座鋼琴在彈奏
I tried to find it and I was just climbing up, but I couldn’t reach it. 
我試著找到它所以往上爬,但我無法碰觸到它
Then the morning after, I went to a recording studio in Venice, CA and wrote “Piano In The Sky.” 
那個早晨後,我去錄音室,並寫出這首歌
I was pretty sad that morning. 
我那天早上挺傷心的
The piano in the sky represents all the things that we carry in life that we can’t reach.
天空上的鋼琴代表所有我們在生命中所背負,但無法伸手觸擊到的事物 
We still hear that little melody in our heads and we carry it with us, but we can’t reach it. 
我們可以聽到微弱的音樂在腦中,並且背負著,但我們無法觸及
You know what I mean?
你知道我在說什麼嗎?

歌詞:

There's a piano in the sky
天空中有座鋼琴
I hear it playing all the time
我總是聽到彈奏的聲音
There's a rope I'm holding tight
我努力地抓緊繩子
I dream of falling every night
卻每晚都夢見我在墜落

I'm tired of thinking that I don't deserve you
我厭倦總是認為我配不上你
I'm drowning the day when you let me go
你放我走那天我彷彿快要窒息

So take all this love from me
將我的這份愛帶走吧
I don't want to feel anymore
我不想再有感覺
Just take this heart of me
將我的這份心意帶走吧
You had every part of me
你曾擁有的,我的每個部分
I'll be fine, I promise
我會沒事的,我保證

Don't say, don't say, don't say, don't say
別說,別說,別說,別說
There's a way to live without me, baby
沒了我也能生存,寶貝
Too late, too late, it's all too late
太遲了,太遲了,一切都太遲了
So I'll stay, 'til I break
所以我會留下,直到我崩潰

There's a boy who reads my mind
有個男孩能讀懂我的心
A love so dark is hard to hide
難以隱藏或抗拒的愛意
I know he knows I'm scared of heights
我知道他明知我怕高
And still he only wants to climb
卻仍然要我向上爬

I'm tired of thinking that I don't deserve him
我厭倦總是認為我配不上你
I'm drowning the day when he lets me go
你放我走那天我彷彿快要窒息

So take all this love from me
將我的這份愛帶走吧
I don't want to feel anymore
我不想再有感覺
Just take this heart of me
將我的這份心意帶走吧
You had every part of me
你曾擁有的,我的每個部分
I'll be fine, I promise
我會沒事的,我保證

Don't say, don't say, don't say, don't say
別說,別說,別說,別說
There's a way to live without me, baby
沒了我也能生存,寶貝
Too late, too late, it's all too late
太遲了,太遲了,一切都太遲了
'Cause my blood has turned to ice already
因為我的熱情已經冷卻了

Don't say, don't say, don't say, don't say
別說,別說,別說,別說
There's a way to live without me, baby
沒了我也能生存,寶貝
Too late, too late, it's all too late
太遲了,太遲了,一切都太遲了
So I'll stay, 'til we break
所以我會留下,直到我們分開

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Melody 的頭像
    Melody

    Melodyy的部落格

    Melody 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()